Choklad- och banangröt med en touch av kokos. 

I morse var jag sugen på att testa en ny grötsmak. Jag experimenterade mig fram till denna goding, en fröjd om man gillar banan och choklad. Dessutom nyttig! 

Havregrynsgröt
1 person

1 dl havregryn
1/2 mosad banan (mogen)
1-2 tsk raw kakao (ta så mycket som du känner för)
1 tsk kokosolja (helst kallpressad)
2 dl vatten
en nypa salt

Lägg alla ingredienser i en kastrull och koka på låg värme tills du är nöjd med konsistensen (kan variera har jag förstått). Rör om då och då! 

Jag toppade med frön, nötter och tunt skivad banan. 

   

  

Kommentera

