Alla goda ting är sju. 

Något stort har hänt, jag har börjat springa häck!! Eller ett litet hinder kanske jag snarare ska säga eftersom höjden är så låg :-). Hur som helst, jag kan nu köra alla sju mångkampsgrenar drygt sex månader efter operationen, det känns stort. 

Jag måste erkänna att det har känts som ett orosmoment med häckträning då jag har tänkt att jag kanske skulle behöva byta och springa med det vänstra benet först över häcken. Det krävs nämligen en snabb rörelse för främre benet när man klipper en häck (alltså för det opererade benet). Dessutom krävs rörlighet för att komma ut i rätt läge. Ju mer tiden har gått desto mer positivt överraskad har jag dock blivit över senans anpassning, det var bara att testa att springa alltså. 

Jag har även, som jag tidigare har skrivit, haft det tufft mentalt just med häcklöpning eftersom jag nästan alltid har haft ont när jag sprungit (surprise surprise- framförallt i senfästet). Jag har dock lärt mig att hantera tankarna och när jag väl skulle springa kändes det bra mentalt och fysiskt. Inget drag eller stelhet i senan! Grymt skönt, jag hoppas att det håller i sig. Vi kommer i lagom takt höja häckarna och avståndet mellan häckarna. Pusha lagom mycket helt enkelt. 

 

2 thoughts on “Alla goda ting är sju. 

Kommentera

