Grundträningsperiod. 

Eftersom jag missade en del grundträning i höstas och inte ska tävla inomhus (förutom i kula på SM) så har vi lagt in några veckor med tuffare träning nu. Det innebär att löppassen innehåller lite längre och långsammare lopp med kortare vila samt styrketräning med fler repitioner. Dessutom måste jag, trots seg kropp, nöta teknik- höjd, längd, kula, häck, spjut, varje vecka. Jag känner verkligen att kroppen bryts ner och det är ingen härlig känsla att vakna på morgonen efter 9-10h sömn och ändå vara trött. (Som ni märkt så har jag inte så mycket energi till att skriva inlägg på bloggen..). Men jag ser ljuset i tunneln, om två helger är det nämligen ISM i Malmö vilket innebär några dagar med lättare träning innan kultävlingen 🙂

 Idag stod det intervaller på programmet. Innan intervallerna hade jag distans (utomhus), lite löpstyrkeövningar i backe och så avslutningsvis minutintervaller (på cykel denna gång).  

Det var en fin men kylig dag i spåret. Broddarna åkte såklart på, halt under snön! 

Kommentera

