Utomhus. 

Då jag tidigare har haft problem med mitt säte så föredrar jag att springa så många löppass som det går utomhus. De doserade inomhuskurvorna är tuffa och sliter mer på kroppen (vilket är en av anledningarna till att jag alltid åker iväg på några veckors läger i december/januari). 

Igår verkade vädret lovande så jag tog jag med ytterkläder till sätrahallen för att testa om det skulle funka att springa snabbare lopp utomhus. Jag värmde upp inomhus och testade sedan ett stegringslopp utomhus,det funkade utmärkt. Så skönt med frisk luft i lungorna. 3×300-200-200 med 1 minuts vila tog jag mig igenom. Trots att det kunde tänkas vara halt på några ställen så var jag inte rädd för baksidan, det är så skönt att inte längre tänka på den varje steg jag tar!   Perfekt skottad löparbana 🙂 

Kommentera

