Tuff vecka.

Några timmar mer jobb än vanligt, en överrasknings baby shower för min syster samt en tuff träningsvecka har gjort att jag efter styrkepasset på morgonen inte uträttat särskilt mycket. Allt har såklart varit värt den extra tiden och jag har känt att kroppen har pallat det. Jag har dock varit rädd för att bli sjuk eftersom det verkar vara poppis med magsjuka och kraftiga förkylningar just nu (men hittills har jag klarat mig bra). 

Träningen har fortsatt gå framåt, jag har ökat två löpsteg i längdansatsen (9 steg nu), jag har även orkat hålla högre hastighet på de tuffa intervallerna samt ökat på vikterna i styrkan.

Eftersom vi kör på träningsupplägget med 10-dagars”vecka”, för att få mer vila mellan passen (vila var 5e dag), så har vi inte fasta träningsdagar eller vilodagar. Det som återstår denna 10-dagarsperiod är minutloppsintervaller imorgon (3x4x2 min löpning med 1 min vila mellan loppen och 5 min i seriepaus, efter det löpstyrkeövningar i backe). På tisdag får jag en välbehövlig vilodag innan en ny 10-dagarsperiod startar.  

   
Detta ger energi! 🙂 

 
 

Kommentera

