Härligt med vårväder! 

Avslutade styrkepasset med lite småövningar och stretch i det varma vårvädret. Så sjukt skönt att vara ute och det ger så mycket energi. Imorgon väntar intervaller utomhus, hoppas på lika fint väder  då. 

 Lätta sätes- och baksideövning gjorde jag idag. Först denna kickövning och sedan direkt till en övning där jag istället pendlar upp med benet sidledes (som en hund som ska kissa). Under grundträningen brukar jag ha ett gummiband för att få mer motstånd då blir det istället styrka!    

Häckbenskiftningar för smidighet i sätet. Sitt i häcksittande, se andra bilden, skifta sedan ben så du hamnar i en häcksittande ställning med andra benet. Gör detta utan att hjälpa till med armarna. Fram och möt tån. 

  Baksidestretch, som är bra framförallt för hamstringsfästet. Börja med 90 graders knävinkel, håll lätt under knävecket och veckla sakta upp benet tills det är utsträckt. Om det inte tar någonting, dra benet närmare emot dig innan du startar. Denna övning går att göra i tre vinklar, vinkla foten utåt, inåt eller rakt fram. Denna övning gör jag varje dag!

Jag stretchar väldigt sällan men kör däremot aktiv rörlighet i varje uppvärmning. Övningarna ovan är typexempel på aktiva rörlighetsövningar! 

Kommentera

