Bradenton-Florida. 

Jag är nu på plats i träningsparadiset på IMG Academy. Första dagen här var mer eller mindre en kamp att hålla sig vaken. Tidsomställningen på 6 timmar gör att man vaknar tidigt och blir galet trött på kvällen. Kl 5 på morgonen var jag således redo att starta dagen för att sedan känna mig som en zombie vid 20-tiden. Jag  lyckades dock hålla mig vaken till 22 och nu känns det som jag är hyfsat inne i rytmen.  

Första dagen här körde jag ett lätt yogapass och idag hade jag lite snabbare gräslopp och därefter spjut. Det är riktigt skönt att få kasta utomhus igen, jag får svar direkt vad som gått lite fel tekniskt bara av att se hur spjutet flyger iväg och hur det landar. Perfekt när coach inte är på plats ännu!    

 
 Gör om, gör rätt. Videoinspelningen ljuger aldrig!   Hur många meter flög spjutet egentligen? 

Stort tack Alexander Brorsson för fotona! 

 

Kommentera

