Går som tåget.

Träningen har gått riktigt bra och en av anledningarna till det är nog den sjukt inspirerande miljön man tränar i här. Många av världens bästa friidrottare har nämligen också valt att lägga sitt träningsläger här på IMG; Darya Klishina, Tianna Bartoletta, Dafne Shippers och Alina Talay är bara några exempel på inspirerande tjejer. 

Jag har kunnat tränat på ordentligt några dagar nu då jag känt mig helt återställd efter flygresa och jetlag. Jag sprintade i fredags och har sedan på Calle Asklings inrådan hoppat längd dagen efter, för att testa baksidan. Det är ett måste för mig att det funkar eftersom man i en sjukamp hoppar längd med fyra grenar i benen. Jag fick bästa möjliga respons, senan kändes ingenting!! Den var inte ens trött efter sprintpasset, jag är så lättad och glad att kroppen funkar igen 🙂  

   Jag försöker förbättra accelerationen.

  11 stegs ansats känns inte som något problem längre. Nästa pass går vi ut två steg till! 

    

Baksideövningarna hänger fortfarande med i träningen.   Flera gånger i veckan kör jag bla övningen nedan just för baksidefästet. Den är grym! 

   

 Pressa ner hälen i 6×6″ i två lägen (inåt- och utåtroterad fot).   

Kommentera

