Oh, happy day!

Idag vaknade jag med en konstig känsla. Jag hade pirr i magen samtidigt som jag kände motvilja inför det väntande passet. På programmet för dagen så stod det häcklöpning, men inte vilket häckpass som helst utan nu hade jag valmöjligheten att köra från startblock (innan har vi kört stående start). Det var över ett år sedan jag körde startblock sist och då var det ett eller två pass innan baksidan brast. Jag kände ändå så fort jag såg blockalternativet på programmet att det var det jag skulle göra. Det blir inte direkt mindre nervöst bara för att jag väntar..

När jag kom till träningen blev jag glatt överraskad att även Sanna (Kallur) skulle springa häck. Jag kände mig inte redo att köra mot henne eftersom det var mitt första blockpass men bara att träna tillsammans kändes otroligt kul. Det gick också oväntat bra för mig, kanske just för att jag fick sällskap och såg hur lätt det kan vara att springa häck- om man bara vågar. 

Det kändes ändå som en lättnad när passet var över, det hade varit så stor anspänning hela passet och jag var mentalt slut. Det är därför som jag först nu i efterhand tänker på vilket framsteg detta pass var. För bara några veckor sedan, när jag såg andra springa häck från startblock, så tänkte jag att jag var milslångt ifrån det momentet. Men nu är jag alltså där och detta steg innebär att jag faktiskt snart är redo för en mångkamp! 

   Videobeviset!!

Jag får inte glömma det kanske viktigaste beskedet idag; baksidefästet kändes riktigt bra. Inte minsta lilla drag kände jag. Jag undrar hur många år sedan jag kände så?! 


    

 Mina inspiratörer på dagens pass: Sanna och Alina Talay. 

6 reaktioner på ”Oh, happy day!

  1. Vilken känsla det måste vara! Otrolig comeback! Rio kommer närmare👍
    Tack för alla inspirerande inlägg om dina framsteg. Det betyder massor under min väg tillbaka efter operationen.

    Gilla

Kommentera

