Kokosvatten-törstsläckaren. 

Temperaturen här i Florida har legat runt 30 grader varenda dag. Att dessutom träna tufft i denna hetta gör att man behöver fylla på med mycket vätska; före, under och efter träningspasset. Eftersom jag dricker så pass mycket vatten innan och under passet så har jag hittat en favorit som komplement efteråt: kokosvatten. Verkligen gott! Jag är dock inte säker på att märket jag dricker här finns hemma och dessvärre har jag smakat kokosvatten som inte alls är särskilt gott eller för den delen nyttigt (då de är socker tillsatt). Dock har jag för mig att märket Vita Coco ska vara bra, jag får testa när jag kommer hem.  

En fördel med kokosvatten är att det innehåller elektrolyter, i detta fall kalium och natrium, vilka reglerar kroppens salt- och vätskebalans (elektrolyter finns även i de flesta sportdrycker, vilket jag dricker under tuffa träningspass då jag behöver fylla på med energi). 

Naturell smak och utan tillsatt socker (naturlig sötma från kokosnöten).

Kommentera

