Bye bye IMG. 

Så var det roliga slut för denna gång. Jag kan inte summera lägret på annat sätt än att det har varit GRYMT bra.  Framförallt är jag nöjd med att kroppen har svarat så bra på träningen. Jag har tränat helt enligt plan och dessutom på en långt högre nivå än jag kunnat föreställa mig innan jag åkte.   
Ovan springer jag syralopp (150m-180m-180m-120m) och tre dagar senare springer jag över fyra häckar från block.

Jag har även fortsatt öka längdhoppsansatsen, nu till 13 steg. Jag har dessutom gjort fulla ansatslöpningar, 17 steg (utan att hoppa).


Jag avslutade träningslägret med en tävling i staden Clermont. Clermont är i friidrottskretsar känt för sina fördelaktiga sprintförhållanden, hårda banor och bra vindar. Jag kände mig dock inte redo för sprint så jag fick nöja mig med höjd och kula, något som jag förstod inte skulle vara lika populärt. Så var det också, min höjdtävling var en timme försenad på grund av funktionärsbrist och motståndet bestod av en äldre dam (på 60+) och en fitnesstjej som börjat med friidrott två år tidigare. Fokuset blev alltså att göra en bra ”träningstävling” och det blev det verkligen. Det var andra gången som jag testade min långa ansats och jag klarade 1,70 i första försöket, duktigt påhejad av damen och fitnesstjejen 🙂 Men den utdragna höjdtävlingen i värmen gjorde att min energi till kulan, som låg en kvart efter höjdhoppet, var slut. Jag hade dessutom en vad som krampade så jag gjorde bara tre stötar. Dock med ett helt ok resultat med tanke på förutsättningarna,  nästan 13,50m, i paritet med resultatet på ISM i vintras. Men det finns mer i kroppen redan nu, det får jag visa i nästa tävling!

Trevlig inramning i Clermont. 
 

 

Kommentera

