Full fart igen.

Nu har jag kommit igång med maxinsatser i träningen igen. Idag vaknade jag till och med med träningsvärk i min ena baksida, anledningen till det var häckpasset dagen innan. Träningsvärken i detta fall betyder att jag har börjat jobba snabbare över häckarna- så det är verkligen en bra träningsvärk! Igår blev det passage över sex häckar från block och dessutom sprang jag några lopp med full häckhöjd. Jag kan inte minnas när jag senast kunde springa så här mycket häck utan smärta. 🙂

Några dagar innan häckpasset sprang jag dessutom mina snabbaste sprintlopp sedan operationen och denna gång med mycket bättre känsla och teknik. Jag  kommer att satsa på att gå ner ytterligare någon tiondel innan första mångkampen. Det handlar framförallt om att våga ”maxa” men även att få lite gratis hjälp av en mer fördelaktig medvind än vad jag hade under passet nu.

Imorgon väntar längdhopp, om kroppen känns bra ökar vi på de sista två stegen i ansatsen. Eftersom det är så pass kallt ute nu så får det bli träning inomhus, då slipper jag oroa mig för att förutsättningarna runt omkring inte är optimala.

Hoppas att ni alla får en riktigt trevlig helg!


  Slow-mo acceleration. Nu har jag mycket bättre positioner än innan! 

 

2 thoughts on “Full fart igen.

  1. Måste kännas jätteskönt att kunna och våga ta i fullt igen 😊 Så himla starkt av dig att orka!
    Jag tränar på och längtar… Joggar 3×2 min, cyklar och kör styrka, tre månader efter operation, men det går ju så sakta. Det känns alltid lite mer inspirerande när jag läser om dina framsteg, och varje gång inser att det tar tid, men det går👍
    Mvh Anette

    Gilla

    • Verkligen skönt! 💪känns sjukt att det snart är ett år sedan skadan- det har gått fort ändå. 🙂 Härligt att höra att du kämpar vidare Anette. Varje framsteg är stort och något att glädjas över!

      Gilla

Kommentera

