Halloumi- och jordgubbsallad. 

Idag hade jag träningsfritt och jag passade då på att få ihop några fler jobbtimmar på kontoret. När jag sedan kom hem på kvällen så kände jag att jag inte orkade med någon tidskrävande matlagning. Ungnsrostade rotfrukter som fixar sig själv i ugnen, delikatesslinser (med högt proteininnehåll, ca 20g per portion) som får puttra på spisen samt stekning av halloumi kändes lagom. I övrigt tog jag det som fanns i kylskåpet. Resultatet blev en supergod, enkel och matig sallad som dessutom var vegetarisk och jag lovar att du inte kommer att sakna köttet i denna!  

De ugnsrostade rotfrukterna som jag hade i min matiga sallad var: rödbeta, morot, potatis. Även broccoli fick samsas i ugnen med rotfrukterna. Dela alla grönsaker i lika stora bitar och rosta i ugnen i ca 20 min på 225 grader. 

Övriga ingredienser i salladen var, förutom linser och halloumi, körbärstomater, rödlök, spenat- och matchésallad, färska jordgubbar samt valnötter.  


Kommentera

