Motig första dag. 

En kropp som känns jättebra men som är ovan att tävla är känslan efter första dagen. Jag började med att kroka i första häcken och tappade ca 100 poäng mot beräknat. Höjd och kula gick ungefär enligt plan och en kraftig motvind på 200m (nästan -3) tog mina sista krafter och som det kändes, chansen till EM. 

Tanken idag är därför att köra något längdhopp, för att testa kroppen och huvudet, samt att kasta spjut. Jag måste hoppa väldigt långt och kasta långt för att ha chans på EM-kval och jag vill inte gå in i längdhoppstävlingen med den pressen. Jag har därför förberett mig på att bryta mångkampen efter spjutet och istället göra ett nytt försök nästa helg eller helgen efter det.
 

3 thoughts on “Motig första dag. 

Kommentera

