Ingen start dag två. 

Det halskittlandet som jag kände mångkampens första dag, som jag antog var allergi, blossade dessvärre upp under natten till söndagen. Kylan, regnet och dålig sömn gjorde sitt.  

Jag testade ändå att värma upp till längdhoppet på söndag morgon, jag ville SÅ gärna hoppa. Jag kände dock direkt på uppvärmningsjoggen att det inte stod rätt till. Jag kände ett tryck mot bröstet och jag blev andfådd efter 20m. Jag förstod såklart att hur mycket jag än ville hoppa så skulle jag inte kunna göra ett särskilt bra resultat. Lite skrattretande var ändå att när tjejerna började hoppa så sprack det upp, solen tittade fram och det blev varmt och skönt och medvinden blåste optimalt. Detta räddade mångkampspoängen för många av tjejerna vilket verkligen var bra för tävlingen! 

I och med att jag tvingades bryta så försvann möjligheten till EM-, och därmed även, OS-kval. Såklart väldigt tråkigt men det var bara att inse att resultatmässigt hann jag inte komma i den form som jag hade hoppats på. Det känns därför helt ok.

Återigen är jag glad för att kroppen mår bra och att jag faktiskt inte har ont någonstans. Jag kommer nu att jobba vidare med snabbhetsträningen vilket förhoppningsvis kommer att ge resultat om några veckor. 

Stort tack för allt pepp!!!! 

 Foto: Bjorn Parée – @runoutofhell

Kommentera

