Slut på säsongen. 

SM slutade med en oväntat bra kultävling, en gren som jag från början inte hade tänkt ställa upp i. Anledningen att jag ändå gjorde det var för att längdhoppet gick mindre bra. Jag har inte hoppat så mycket längd i sommar och när min ansatsmarkering av misstag byttes mot en annan så märkte jag först inte av det, jag tänkte bara att jag var i usel form. Men då min tränare tyckte att jag sprang bättre än den ansats som jag löpte in från men ändå kom för långt ifrån plankan så bad jag slutligen en funktionär att hjälpa mig att mäta om min ansats. Det visade sig då att markeringen vara 1,5 meter fel, att jag ens hade kunnat hoppa i närheten av plankan var ju ett under! Trots justerad ansats så avslutade jag med två dåliga hopp (man har bara tre i ett kval). Jag tappade mycket självförtroende och kraft efter första hoppet. Men inget att gräma sig över, jag är nöjd med revanschen i kulan!

Nu väntar träningsvila och en funderare på hur jag vill satsa i framtiden. Någon mer mångkamp kommer det dock inte att bli. Min kropp behöver vila från den tuffa träningen och motivation till en heltidssatsning på mångkamp har jag inte längre. Det känns såklart sorgligt att ta ett så stort beslut, mångkampen har varit mitt liv i 12 år. Men jag känner att beslutet är rätt, det är dags att gå vidare med nya utmaningar! På måndag börjar jag jobba  som jurist på RF:s Antidopingavdelning, det känns jättekul att få jobba med viktiga idrottsfrågor och även få ha kvar en fot inom idrottens värld.

Dags att säga hej då och tack till mångkampen. Jag har många fina minnen och erfarenheter som jag tar med mig! 
Stort tack för all pepp som ni bloggläsare har gett mig denna sommar, ni är alla guld värda!!

7 reaktioner på ”Slut på säsongen. 

  1. Önskar dig lycka till framöver, och hoppas det blir lite friidrott i alla fall. Passar också på att tacka för en inspirerande blogg med fantastiskt goda recept

    Gilla

  2. Lycka till med nya jobbet och ditt ”nya” liv. Tack för all inspiration som du gett, det har betytt massor för min motivation under min rehab, och dessutom tips om god och nyttig mat 😊
    Hoppas du fortsätter skriva!

    Gilla

Kommentera

