Läskande smoothie. 

 Blendern går varm hemma hos oss just nu. Det är så enkelt att slänga ihop en smoothie när man är sugen på något gott men lite nyttigare. 

Den här smoothien har jag gjort flera gånger, receptet hittade jag i Elle Mat & Vin, men jag har justerat receptet en aning (lagt till ingefära och tagit bort inkabär). Denna smoothie innehåller inga mjölkprodukter utan istället kokosvatten, verkligen en hit tycker jag!

Smoothie för två personer

4dl fryst mango
1 mogen banan
1dl färskpressad apelsin (eller lägg i tre apelsinklyftor, ta bara bort eventuella kärnor!)
1-2 cm färsk riven ingefära
2dl kokosvatten (jag tycker att Vita Coco är bra)

Om din blender tål att krossa is kan du med fördel ta i 3-4 isbitar. 

Mixa allt och servera direkt! 

En reaktion på ”Läskande smoothie. 

Kommentera

