För ett år sedan…

För exakt ett år sedan var jag på träningsläger på IMG Academy i Bradenton, Florida. När jag tänker tillbaka på läger-livet så längtar jag oroligt mycket efter friidrotten. Det finns inget bättre än träningsläger på sådana ställen som IMG; tuff träning i bra förhållanden, perfekt återhämtning med mat, sömn, massage, isbad m.m. och dessutom möjlighet till att fördriva tiden med mysiga utflykter med ett härligt gäng människor. 

Jag saknar inte alls tävlandet däremot känslan att vara i toppform, när allt bara flyter på på träningarna utan att man behöver anstränga sig. 
Just på IMG har jag fått den där formkänslan båda gångerna jag varit där. Och när jag var där för ett år sedan så åkte jag dit med stor förväntan och press på mig själv att presentera i olika moment, det var jag tvungen till för att ha en chans att tävla den sommaren. Alla mina förväntningar uppfylldes med råge, jag sprang häck, hoppade längd och pressade ner tiderna på sprintloppen och dessutom kunde jag träna alla andra sjukampsgrenar utan att få ont någonstans. Den känslan saknar jag, att uppfylla sina högt uppsatta mål och vinna över sin oroskänsla. Bara ett år senare har det hänt så mycket att det känns som att det var flera år sedan jag slutade med friidrott. Men jag trivs med mitt ”nya” liv och Florida byttes ut mot ett mysigt påskfirande på landstället i Kopparberg men min syster och hennes familj. Landet bjöd på mycket snö, promenader, god mat, spel och avkoppling.

Promenader i den fina snön. Helt stilla och skön värme i solen! Sparris med gremolata, rostade pinjenötter och hyvlad parmesan. Cheescake med varmrökt lax och en fräsch sallad med bl.a. spenat, rödbeta, rädisor och halloumi. Sill special innehållandes hackat kokt ägg, rödlök, matjessill, brynt smör toppat med lite gräslök. Så gott! Bilder på mig och magen, vecka 33!! Fortfarande mår jag bra, lite sämre nattsömn bara. Det känns nog som en bra förberedelse 🙂 

Kommentera

