BF idag!

Det beräknade förlossningsdatumet är satt idag men ännu har jag inte fått något tecken på att lilleman i magen skulle vilja möta världen just idag. Det är alltså bara att fortsätta vänta. Denna väntan är verkligen jobbig, inte bara för att det är tufft att gå runt höggravid, utan även att det enda man vill just nu är att påbörja det nya livet med den lille 🙂 Jag tittar avundsjukt på de som har fått sina bebisar, tänk att ha klarat av en nio månaders graviditet, kämpat sig igenom en förlossning och sedan fått den bästa belöningen.  Sådan lycka! 

Att gå och vänta på något men att inte veta när det ska ske är en ovan känsla för mig och det är frustrerande. Det hade varit så mycket lättare att få ett datum att förbereda sig till, precis som till en deadline, tenta eller en tävling. Men det är bara att gilla läget. Jag tror att det är viktigt att försöka sysselsätta sig samtidigt som det är viktigt att inte göra för mycket eftersom det tydligt framgått av all information som man fått att det är viktigt att vara utvilad till förlossningen. Om förlossningen sätter igång på natten har man även mycket hjälp av att ha ”powernapat” på dagen, så det ser jag till att få in varje dag. 

Jag mår fortsatt bra så jag går minst två långa promenader varje dag (med Johannes såklart), kör yogaövningar en gång i veckan och får in styrketräning på helgerna. Nu när det är så fint väder kör jag gärna på utegym. I övrigt träffar jag vänner och familj, läser mycket, lyssnar på poddar och ljudböcker. Nu är syftet att försöka tänka på lite annat än förlossningen och bebisen, det har jag gjort tillräckligt! Vi är redo att bli fyra!

4 reaktioner på ”BF idag!

Kommentera

